Akcieatrhy  >  
Zpět
Vytvořeno dne: 16.03.2015

Autosalon Ženeva 2015


 

Na Ženevě je dobré, že v podstatě vše má své místo, jednotlivý výrobci si svého „fleka“ drží, a tak se začíná Kiou a Infinity, pokud jdete od letiště.

Je pátek, 13.tého, a ráno mám vyrazit do Ženevy na autosalón, letos sebou beru poprvé nejstaršího prcka – nu prcka, už je mu 10. V 6 ráno však slyším zvláštní zvuky z toalety, a co nevidím – on zrovna zvrací do toaletní mísy… no to nám to pěkně začíná… nicméně ihned „po akci“ na mě kývá hlavou, že je v pořádku a samozřejmě jede! Tak uvidíme… V půl osmé se vydávám na letiště, jako na potvoru to je zrovna dost ucpané, vybaven přenosnou miskou pro jistotu – syn jí dvakrát cestou na Ruzyň doplňuje... ale na letišti se odmítá poslat taxíkem zpět… prej je OK..:-). Dobře, jdeme se odbavit, pak není cesty zpět.. uf let proběhne bez pohromy, a tak okolo 13. hodiny vstupujeme na výstaviště. Report z výstaviště zde:
 
Na Ženevě je dobré, že v podstatě vše má své místo, jednotlivý výrobci si svého „fleka“ drží, a tak se začíná Kiou a Infinity, pokud jdete od letiště. 
 
Korejský, polodomácí výrobce, udělal poslední roky obrovský, ne krok, ale skok kupředu. Sebevědomě prezentuje celou svou modelovou řadu, korunovanou poslední generací Sorenta. Novináři na ní pějí poměrně chválu, i v zahraničních médiích. Vůz je elegantní, prostorný, interiér pohledný, ale ty materiály, přeci jen jim něco chybí… na mě působí poměrně levně, na to, že vůz atakuje hranici 1 milionu korun…
   


 
Přesto je potřeba brát nadále Kiu velmi vážně a nadále podle mě bude zatápět renomovanějším značkám, poměr cena/kvalita v celé modelové řadě zvláště po nástupu německého designéra bude razit cestu vzhůru v žebříčku prodejnosti!
 
Vedle Kii stojí poměrně prostorný stánek Infinity, tato značka se snaží etablovat na evropském trhu, proti evropské prémii to však nemá vůbec lehké… Spolupráce s Mercedesem vede k zavádění motorů této značky, příští rok přijde kompaktní crossover na bázi GLA.
 
Jeden z nejlepších stánků Ženevy je ten od Mercedesu. Průřez celou modelovou řadou, všechny auta otevřená – to začíná být spíše výjimka, vstřícnost ke klientovi obrovská. Premiéru v Evropě si odbývá GLE Coupé, představen v několika provedeních. Interiér výrazně laděn do sportovna, opravdu se tak ve voze cítíte:

 
Nechybělo ani vrcholné provedení modelu GLE Coupé 63 AMG:
 



 
Vůz má na Evropu poměrně velké rozměry, šířka přes 2 metry nebude usnadňovat parkování vozu ve městě a garážích. Na to, jak „gigantické“ jsou rozměry vozu, není interiér dvakrát prostorný, o to zde asi nejde, jen to vynikne v porovnání s MLkem. O poznání horší je přístup do vozu. Jestliže byl přístup na zadní sedadla výrazně kritizován u BMW X6 1.generace, kde kdo se do toho opíral, tak zde je situace o poznání horší. Vepředu to ujde, dozadu jsme se i já skládal se 177cm hůře, musíte prostě mírně sklopit hlavu… jsem zvědav, zda to novináři budou vnímat jako já a bude Mercedes kritizován. BMW X6 2.generace je v tomto směru o podstatný kus dále… GLE Coupé můžete mít s pěknými benzíny, pro Evropu důležitý diesel je jen v provedení 350d, a to je podle mě málo… uvidíme, s čím Mercedes přijde dále. Kompletně byla vystavena řada C, dalo by se říci, to nejlepší, co se dá ve střední třídě koupit, sporťáky, kompletní SUV řada, a pak „eSko“ v provedení Maybach. Přikládám fotografie, ty mluví za vše:
    



 


 
Stánek mercedesu byl to nejlepší, co člověk v Ženevě mohl vidět a Mercedesu za to patří dík! 
 
Hned v sousedství stojí rival z Mnichova, moje srdcovka, Bayerische Motoren Werke…
 
Ani tento výrobce prémiových vozů, každý měsíc nyní dosahující nového prodejního rekordu, se nechtěl nechat zahanbit. Facelift kompaktní 1-ky, 2-ka Grand Tourer, krásná M-ka – bohužel X6 M i M6 grand Coupé zavřené…, 2-ka Cabio, tentokrát i kompletní řada SUV – X1 až X6.
 


 
Pozastavme se u novinek – řadu 1 facelift zepředu nesmírně zjemnil, nová světla padnou na předek jak ulitá, zadní svítilny LED nyní vůz opticky rozšiřují. Vevnitř je akorát tak místa, aby si člověk užil pocit z jízdy – nutností je doplnit si interiér o M-kový volant, ať máte pod kapotou libovolný počet koníků:
 
 


 
Nová 2-ka Grand Tourer budí tak jako Active Tourer vášně u fanoušků značky, nutno říci, že pokud 2GT pojede tak jako 2AT, myslím, že v tom není vůbec žádný problém. Nová předokolková platforma zprostředkovává dostatečnou odezvu v řízení, řada z nás ani nepozná, jaká kola jsou poháněna, pokud nejede člověk vysloveně na pilu – a kdo by tak s rodinným vanem jezdil, k tomu jsou určena jiná vozidla…
 
 


 
Problém tohoto vozu je však jeho poměrně vysoká cena a konkurence od Mercedesu třídy B (ten je výrazně povedený viz foto) a nyní zcela nový Touran, který bude cca o 100-150tisíc levnější, resp. bude – můj odhad:
  

 
Ke 2GT ještě poznámka, ne úplně mi sedl interiér, vepředu není místa na rozdávání, a je potřeba dobře nakonfigurovat. Nesmí chybět sportovní sedačky, základní jsou bez podpory nohou tragédie, také volant sportovní, a samozřejmě cena roste raketově…
 
Výstavní prostor doplňovala populární X5ka M50d, nácvak byl takový, že jsme se do ní ani nedostal, tak alespoň foto:
 
 
 
V současné době drtivě nejprodávanější SUVčko v Česku boduje vnitřním prostorem, konečně hodnotným interiérem, vynikajícími jízdními vlastnostmi i širokou nabídkou motorů – oproti 4 dieselům v X5 stojí pouhé 2 v Mercedesu ML…
 
Zajímavé je i drtivé rozpětí modelových řad BMW a Mercedesu, proto tu máme 2 leadery segmentu prémiových vozidel, ale pozor Audi začíná dotírat, jak si ještě ukážeme…
 
Vedlejší stánek Peugeotu je také poutavý, zaměřený na jiný segment klientely. Omlazená 508ka a facelift 208ky, k tomu různé verze úspěšného modelu 308, na kterém se Peugeot veze z krize. Nejvyšší výbavová linie 308ky, model GT disponuje vynikajícími sedadly, o kterých byste nepředpokládaly francouzskou výrobu, i interiér vozu je kvalitně zpracovaný, někomu může vadit umístění přístrojů pod okno nad volant, je to jen podle mě otázka zvyku. 308ka alias francouzský Golf je podle mého názoru velmi úspěšným vozem, jeho prodejní úspěch znamená i posun akcií Peugeotu vzhůru, 60% ní růst za letošní rok však už je opravdu příliš..
   
  
Volvo je v zajetí nového SUV XC90, tomu podřídilo svou expozici – vozy jsou opravdu impozantní, vevnitř prostorově obrovské, kufr k pohledání… přesto mě design interiéru s velkým displejem ala Ipad a zvláštní volant prostě nesednou. Materiálově můžete kombinovat co se vám a peněžence zlíbí, ale jak říkám, já jsem tomuto vozu na chuť nepřišel. Také motoricky nasazené přeplňované 4-válce prostě na takový kus plechu nemohou stačit, tam kde Volvo končí, BMW v podstatě začíná… Takovýto  kus plechu by si minimálně přeplňovaný 6-válec zasloužil… můj názor..

 
Pokud přejdeme k sousednímu Land/Range Roveru, je vidět, že tento výrobce se veze na vlně popularity. Model Evoque prošel faceliftem, tento dámský Range nadále po faceliftu bude poutat především designem, jinak nemá moc čím, ale to právě prodává – ano, nyní nově nasazená 9.stupńová automatická převodovka. Range Rover má výsadní postavení, jeho průchod terénem nikdo nezpochybňuje, model Range Rover Sport, na kterém je sportovní pouze ten název, pak poutá zákazníky zřejmě méně nabubřelou karosérií, přiměřenými jízdními výkony a jakž takž provedeným interiérem.
   
 

 
Oba vozy se však těší velké popularitě úpravců, pro mě je však hitem tohoto výrobce nový model Land Rover Discovery. Velikostně vůz na úrovni BMW X3 překvapuje dostatečně prostorným interiérem, obrovským na svou třídu kufrem (viz foto), možností montáže třetí řady sedaček, výborným průchodem terénem a slušnými jízdními vlastnostmi – zatím vozu chybí výkonnější motory, za cca 1 rok nastoupí nová generace motorů do tohoto vozu, proto bych s koupí počkal.
 
Interiér nedosahuje top kvality materiálů jako u ostatní prémiové konkurence, ale je dostatečně kvalitně zpracovaný, individualizace opět obrovská, některé designové prvky zajímavé..  Pro mě jedno z nejpříjemnějších překvapení ve třídě středních SUV, proto ta fotogalerie. Ceny nejsou nijak podbízivé, nad 1 mil kč to ulítává velmi výrazně..
 
 





 
A ten kufr, sežere co může:
 
 
Další značka koncernu PSA Citroen oddělila luxusnější divizi DS do samostatné značky, přímo Citroen ukázal celou paletu od malé české C1ky po Picasso, faceliftovanou C4ku, nedoceněnou C5ku, a podle mě přitažlivý Cactus:
 

 
Luxusní odnož DS ukázala faceliftovanou DS5ku, jejíž provedení interiéru si individualizací nezadá s německými konkurenty, kdo chtěl, mohl si vyzkoušet krásný konfigurátor přímo na stánku, který opravdu fungoval znamenitě. To je další věc, kterou se letošní Ženeva prezentovala – spoustu velkých velkoplošných obrazovek, často interaktivních, je vidět, že pokrok jede dál… nějaké papírové prospekty, to je dávná historie… za chvíli to bude mít kouzlo takový papírový prospekt na křídovém papíru… Ale šup sem s fotkami:
 
 
Vedle stánek luxusního producenta Rolls-Royce překypoval nezvykle barvami, jsem zvědav na čísla letošních prodejů… šejkům trochu cena ropy musela ty příjmy shodit, také Rusko není zrovna ideální místo pro ukazování nového Rolls-Royce a Saudové to nezachrání… uvidíme na konci roku. Nic to nemění na skutečnosti, že to co staví Rolls-Royce, jsou perly na kolech:
 
 


 
Další značkou, která se snaží opět zabodovat v Evropě je Ford. Po staronovém Mondeu se Ford prezentoval omlazeným Focusem, příď jde více do dravosti, korunováno vše novým modelem RS:
 

 
Po příjemné zkušenosti loni s C-maxem nemám pochyb, že na kompaktní segment vám Focus, nejen RS dokáže příjemně zvednout náladu svým chováním a odezvou na pohyby volantu, konečně dostal vylepšení i interiér. Ford se snažil letos, pěkně zakomponoval expozici do sportovna, barevně se nebál experimentovat, a samozřejmě ukázal Mondeo. Vůz je vevnitř příjemný, prostorný, sedadla výborná, povrch přístrojové desky bych řekl nadprůměrný, ale ta středová konzola s kulatými tlačítky kazí dojem… Vím, že je to prkotina, ale vypadá to blbě a levně… K tomu pár kilo přes váhu, oproti Passatu, a má Mondeo problém, který může dohánět jen nižší cenou, což je zase problém Fordu… A teď mu v Evropě určitě zavaří Superb, alespoň v německy mluvících zemích…
 
 

 
Přesto je potřeba říci, že se Ford v Evropě odrazil ode dna a jde správným směrem, kvalitní benzínové motory, facelift Focusu nebo nový S-Max:

 
Sousedící Mazda je na tom produktově lépe, nová 6-ka šlape, zlepšila mohutně interiér po faceliftu, to samé se dá říci o modernizované CX-5, která konečně přešla ze zadních odporných světel na ledkové,nová Mazda 3 se prodává dobře i v konzervativním koncernovém Česku a nová CX-3 může být trefou do černého. Proč její interiér zůstal návštěvníkům utajen, mi není jasné, když už známe i ceník vozů… alespoň foto zvenku přikládám, opravdu jde o vůz, co bude mít úspěch podle mého názoru:

 
Pro fanoušky značky pak jejich modla, nová MX-5:
 
 
 
Sousedící Honda také ožila, faceliftovaný Civic je ještě dravější, modernizované CR-V elegantnější a s úspornějším dieselem, nové HR-V (konkurent Yetiho, Mazdy CX-3) by mohl v Evropě zabodovat, zadní partie je problematičtější, ale zepředu je vůz moderní a interiér na svoji třídu výborný – zvláště sedadla:

 
Nová generace u nás opomíjeného vozu třídy Fabia je také povedená – model Jazz:

 
Vedlejší stánek Suzuki opomenu, prostě nová Vitara se nepovedla… přeskočíme k  Nissanu, který kromě palety SUV se snažil veřejnost přesvědčit, že je sportovní značka.. Modely Nismo, které představil, jsou zajímavé, jejich prodeje v Evropě jsou však zanedbatelné, třeba se to Niisanu  podaří změnit.. Nejvíce poutal pozornost jeden z nejlepších sporťáků současnosti, za rozumné peníze, model GT-R:
 

 
Partner v alianci Renault vsadil hodně na nový model Kadjar, odvozený od Qashqai, podle zájmu se mu to dařilo. Design vozu je povedený, je o něco delší než bratr od Nissanu, a celkové linie jsou moderní, ze strany malinko připomínají původní Mazdu CX-7.. to si nemohu pomoci:
 
 


 
Mrkněte na tu boční linii, tu už jsme viděli:
 

 
A interiér je slabší než u  Qashqaie, přespříliš plastu, zavazadlový prostor na velikost vozu mě přijde podprůměrný:

 
Ale Renault jde nahoru, Capturu i Cliu se daří, Renault pochopil, že SUV frčí a má už dvě v nabídce a to se odvázal s novým Espacem, který je také takovým napůl SUV a napůl vanem, vůz působí výborně navenek i v interiéru, provedení pečlivé, toho vozu si všimnete, chtěl bych se s ním svézt:
   








Sousední Toyota mi nějak není sympatická, zaregistroval jsem facelift  Avensisu, ale prostě pro Toyotu není Evropa důležitá, pokud srovnáme, kolik se prodá RAV4, Camry nebo Corolly jinde… je to jasné. Přesto mě překvapuje, že docela v Česku  opět začíná jezdit Corolla sedan, lidé ji kupují, zřejmě image bezproblémového vozu bez výstřelků. Na foto Avensis v nejnovějším provedení:
 
 
Luxusní odnož, Lexus, začíná v Evropě bodovat novým kompaktním crossoverem modelem NX, který kromě hybridové verze přichází i  s klasickým dvoulitrovým turbobenzínem, zajímavé zjevení v konzervativním segmentu, ale chybí tomu výkon…:

 
Dále se dostáváme k Fiatu, který chce letos vrhnout 10% podíl Ferrari na burzu, aby financoval rozjezd nových produktů Alfy Romeo, kterou trestuhodně zanedbal a nechal propadnout její image hluboko… cesta zpět bude těžká. Fiat představil konkurenci Yetiho, model 500X, bratra Jeepa Renegade. Po dlouhé době atraktivní karosérie od Fiatu je degradována retro interiérem s plasty pochybné kvality… no nevím, kdo to nevidí, nechápu to… jinak prostorově vůz velmi dobře postavený, jak říkám v atraktivním kabátu, plasty vevnitř bída.. Sorry Fiat.

 
Velmi špatně se přes davy lidí probojovávalo ke zmíněnému Ferrari, alespoň zdálky jedno foto co jsem ukořistil, a to nový model 488GTB, s turbo motorem, nahrazující podle mě krásnou Italii..:

 
To co je hodnotné ještě na Fiatu je Jeep, jehož všechny modely mají charisma, mě se líbí Grand Cherokee, ale i klasický Wrangler je nadále populární a představa jak s ním frčíte bezstarostně po pláži je lákavá:
 
 

 
Přecházím do horního patra a narážím na Seat, který díky modelu Leon vybředl z krize a dá se říci oprávněně:

 ¨
Postavit však vše na jedné noze nejde, proto se snad i Seat dočká svého SUV, představený prototyp byl příjemnou ukázkou designu, doufejme, že se z toho něco dostane příští rok do sériové výroby, Seatu bych to přál:
 
 
 
Volkswagen měl letos co vystavovat, celá plejáda nového ikonického Passatu, který opravdu ve své třídě těžko hledá konkurenci, co se týká prostoru, šíře palety motorů, kvalitě provedení interiéru. Premiéru si odbylo nové provedení Alltrack, viz foto, ale je třeba říci, že ta přístrojová deska zdaleka nedosahuje kvality prémiového segmentu, spíše se snaží nabudit dojem – horní zpracování povrchu přístrojovky mi přišlo malinko lepší na Mondeu.. 
 
 
 
Nová generace Touranu zkrásněla, ten zbourá prodejní statistiky, v segmentu rodinných vanů si na ní podle mě konkurence vyláme zuby, i BMW 2GT má smůlu, že vstupuje na trh současně s novým Touranem, resp. jen chvíli před ním:
  
 


 
Že se i Volkswagen dokáže odvázat, prezentoval na modelu budoucího kupé CC:
 

 
Přecházím ke Škodě, kde vnímám jen nového Superba a zvenku jsou dojmy jen pozitivní. Krásný design, neokoukaný a nadčasový, myslím, že toto se opravdu povedlo, posuďte sami:
 
 


 
Otvírám dveře a sedám do interiéru – sedadla výborná, chápu že se jedná o nejlepší provedení, ale opravdu povedená. Design palubovky je malinko podobný na oktávii, přesto středová dekorační lišta a displej navigace působí o hodně honosněji než v Octávce – plasty na přístrojové desce ale nejsou úplně prvotřídní – trochu mi vadí jejich hrubé provedení, zpracování, slícování všude v pohodě, textura plastu horší než v Mondeu, zde určitě mateřský koncern zapracoval a nedovolil. Ale popravdě, ono to teď zkoumá člověk detailně, při běžném provozu to zase tak neřešíte, na rozdíl od tlačítek v Mondeu..:
 

 
A při pohledu do zavazadlového prostoru to Superbu odpustíte určitě, ten se zdá, že je určen i na přepravu mrtvol, posuďte sami:
 
 
Vzhledem k překvapivě dobré výbavě vozu a jeho nacenění (za 750t CZK 2,0TDI se vším co potřebujete) se vůz bude prodávat jako houska na krámě – Insignia i Mondeo mají problém. Háček třeba vidím v tom, že kdybych ho zvažoval pro sebe, nevím jestli mě nebude vadit jeho rozšíření i v taxislužbě v Česku, kde určitě vůz půjde na odbyt jak na drátku, přeci nechci jezdit s vozem, i když s lepší výbavou, jako je každý druhý taxík v Praze.. Ale pochvala Škodovce za to, co předvedla – takto mladou a obměněnou modelovou řadu člověk jen tak nevidí… paráda, jen tak dál!!! Díky Škoda, a díky VW!
Honosnější značka stále hned vedle Škodovky, nechám bez komentáře, jen foto.
 
 
 
Audi vykročila konečně odvážnějším směrem, prezentované vozy Q7 i R8 konečně ukazují pokrok v designu, i technice, a vozy si nejsou podobné jako vejce vejci. Novou Q7 na první pohled identifikujete jako Q7, ale provedení je designově čisté, vůz je lehčí o 300 kilo, to musí být znát na jízdních vlastnsotech i výkonech, a v Česku půjde na odbyt výborně, když šel dobře odbyt i současného tanku… provedení interiéru bezchybné, moderní, asi zpracováním i materiály nejlepší, co ve třídě může být – jen ten volant je prostě tenký podle mě… 
 
  ¨

 
Moderní provedení středové konzoly na následující fotce:
 
 
 
Další novinkou byla ikonická R8ka, kdo z fandů motorismu nezatoužil ji mít alespoň jednou v garáži, tak podle mě lže:
 
Takhle zezadu ji asi uvidíme nejčastěji…
 
  

 
Musím říci, že barevně se letos odvázalo i Porsche a hned bylo na stánku na co koukat. Cayennu pomohl facelift se zadními světly:
  
 
Letos však dominovaly stánku sportovní vozy, nový Cayman GT4 uchvacoval svým vzhledem, jak super pojede, se dozví jen pár šťastlivců z nás, 911ka se také nenechala zahanbit a mohutná záď 918 Spyderu je jak z jiného světa, nechme promluvit opět obrázky, hovoří za vše:
  
 

 
Čistý design 918 Spyderu uchvacuje:
 
 

 
 
Dalším vystavovatelem byl Hyundai, jehož nové i20 vyráží na souboj s Fabií. Mě však zajímal nový Tucson, nástupce populární ix35ky. Hyundai vdechl Tucsonu opravdu povedené tvary, směle konkuruje Audi zepředu, zezadu je provedení světel nevtíravě elegantní – tohle auto se povedlo. Zaboduje u kupců, o tom jsem přesvědčen. Zklamalo mě, že ani na mou žádost jsem nebyl vpuštěn dovnitř omrknout interiér, tak se pokochejte pár obrázky zvenku. Ano, bavíme se o prostorném crossoveru, jehož cena bude mezi 500-600 tisíci českými, v nejběžnějších variantách. A Made in Nošovice – už se těším:
 
Podívejte i na propracovanou světelnou techniku ..
 
 
 
Vozu nechybí sebevědomí, Yeti má podle mě problém, resp. bude mít…:
 

 
Z evropských značek na vzestupu jmenujme Opel, jehož modelová expanze v nižší třídě nezná mezí – Adam, Corsa a nyní Karl. Nás asi nejvíce zajímá Corsa, srovnatelná s Fabií, ale já jsem Corse na chuť nepřel, ani interiéru. Navíc je posazená na původní konstrukci, takže je těžší, nevím, až na materiály na přístrojovce na Fabii podle mě nemá…
 
  


 
Na Astře již změnit nic nejde, musí přijít nová generace, Insignia pomalu také zastarává, ale třeba Mokka jede a ve svém segmentu patří k tomu nejlepšímu. Představení nové Astry na podzim bude pro Opel klíčové…
 
Zajímavý vůz představilo Subaru, model Levorg, nástupce Legacy:

 
Outback v nové generaci o hodně zkrásněl, ale interiér tak nějak páchl po plastech, až jsem byl nepříjemně překvapen, přeeci jen to není žádný laciný vůz..:
 
 
Tím mohu ukončit procházku po klasických výrobcích. Ženevě letos dominovala barva, nástup multimédií do expozic, výrobci na svých prezentacích nešetřily. Co bych jim vytkl, že některé vozy hlavně novinky byly zavřené, např. VW Touran, Mazda MX-3, Hyundai Tucson, BMW X6M – to nesvědčí úplně o vstřícnosti… opačným příkladem je pak Mercedes, který nechá posadit i do S-ka kupé lidi, kteří si vůz nekoupí, ale prostě se jim líbí. Za to patří Mercedesu dík.
 
A co mě pozitivně překvapilo:
 
Audi Q7
Land Rover Discovery Sport
Expozice Fordu
 
A co zklamalo:
 
Subaru Outback
Expozice Suzuki
Kia Sorrento
 
Děkuji za pozornost a na závěr pár fotek exotů.
 
Autor: Michal Semotan, www.jtbank.cz
 
Pagani:
 
 
Lamborghini:

 
Ford GT:
 

 
Aston Martin Lagonda:
 
 
 

Vaše názory

Pro vložení vašeho příspěvku se musíte PŘIHLÁSIT, nebo se prvně musíte zdarma REGISTROVAT



Nejste přihlášen(a)
Přihlásit   Registrovat

Akcieatrhy Premium  Facebook Akciaetrhy.cz

FUTURES

NázevKurzZměna

DNEŠNÍ US MAKRODATA

NázevAktu.Oček.

KURZY MĚN

NázevKurzZměna
Informace a data obsažená na serveru www.akcieatrhy.cz mají pouze informativní charakter a slouží výhradně pro osobní potřebu jednotlivých uživatelů. V žádném ohledu neslouží jako podnět pro nákup nebo prodej finančních instrumentů. Obchodování s finančními instrumenty je rizikové a může způsobit značné ztráty. Server www.akcieatrhy.cz nezodpovídá za chyby v poskytovaných informacích nebo za jejich zpoždění. Každá osoba užívá webové stránky na vlastní riziko. Provozovatel nezodpovídá za škodu vzniklou v souvislosti s užíváním těchto webových stránek a nezaručuje jejich bezchybné fungování. Kompletní pravidla a podmínky pro užívání webových stránek naleznete v podmínkách užívání. Jsou-li na stránkách zmiňovány konkrétní finanční produkty, komodity, akcie, forex či opce, vždy a pouze za účelem studia obchodování na finančních trzích. Vydavatel serveru není zodpovědný za konkrétní rozhodnutí jednotlivých uživatelů.
Více info: Zdroje. Podmínky užívání.