Akcieatrhy  >  
Zpět
Vytvořeno dne: 08.10.2015

Výhled pro automobilový sektor


 
Celý svět šokovala zpráva o emisním skandálu 18. září letošního roku. Automobilový sektor, který byl již delší dobu pod silným tlakem kvůli zpomalující Číně, se tak musel postavit tváří v tvář dalšímu problému, který svou velikostí zastínil všechny ostatní. Na problém s emisemi se přišlo již 2 roky zpátky, když si organizace ICCT (International Council on Clean Transportation) nechala skrze West Virginia University vypracovat nezávislý emisní test několika modelů aut prodávaných v USA. Tato studie měla sloužit jako výstupní materiál pro blížící se zpřísnění pravidel pro emise na americkém trhu a dle těchto výsledků se měla pravidla postupně zpřísňovat. Po zjištění až 40násobků povolených hodnot u jednoho ze zkoumaných subjektů se ale studie stala důkazem o jednom z největších průmyslových skandálů v novodobé historii. O to zajímavější je fakt, že celý skandál propukl během letošního frankfurtského autosalonu, kde Volkswagen (VW) přišel s vizí, že do roku 2020 chce koncern vyrábět 20 modelů s hybridním či elektro pohonem. A nejen to. Koncern slavil úspěch ne menší než titul největší automobilky světa, a sám CEO Martin Winterkorn měl neotřesitelnou pozici s vidinou jednohlasného prodloužení své funkce. Za týden bylo vše jinak. VW (resp. celé Německo) ztratilo v zahraničí lesk a Martin Winterkorn byl nucen na svoji pozici rezignovat.
 
Celý Dieselgate není nic jiného, než vyústění dlouholetého konkurenčního boje. Pár roků zpátky vyhlásil VW útočnou strategii v boji o první místo ve světovém žebříčku výrobců a svoji roli zde hrály i do té doby pro koncern okrajové trhy jako USA. Nicméně pro proniknutí na takto robustní a regulovaný trh averzní vůči dieselovým motorům, kdy bylo problematické s tehdejší technologií regulatorní požadavky splnit, bylo potřeba přijít s řešením, které expanzi pomůže. Ve VW tedy došlo k tomu, že dieselové motory TDI generace 2009 s označením EA189, byly softwarově upraveny tak, aby rozeznaly, kdy jsou v testovacím režimu. Tento software pak „řekl“ motoru jak má fungovat, aby splnil emisní normy. V běžném provozu pak ale při zachování jízdních vlastností a spotřeby motor produkoval emisí až 40násobně více, než bylo povoleno. Jen v USA se prodalo v období 2009 – 2015 více než 482 tisíc „vadných“ vozů. Celosvětově jde o 11 milionů vozů. Kompletní analýza ke stažení ZDE.

Autor: František Bastl, Colosseum a.s.
 

Vaše názory

Pro vložení vašeho příspěvku se musíte PŘIHLÁSIT, nebo se prvně musíte zdarma REGISTROVAT



Nejste přihlášen(a)
Přihlásit   Registrovat

Akcieatrhy Premium  Facebook Akciaetrhy.cz

FUTURES

NázevKurzZměna

DNEŠNÍ US MAKRODATA

NázevAktu.Oček.

KURZY MĚN

NázevKurzZměna
Informace a data obsažená na serveru www.akcieatrhy.cz mají pouze informativní charakter a slouží výhradně pro osobní potřebu jednotlivých uživatelů. V žádném ohledu neslouží jako podnět pro nákup nebo prodej finančních instrumentů. Obchodování s finančními instrumenty je rizikové a může způsobit značné ztráty. Server www.akcieatrhy.cz nezodpovídá za chyby v poskytovaných informacích nebo za jejich zpoždění. Každá osoba užívá webové stránky na vlastní riziko. Provozovatel nezodpovídá za škodu vzniklou v souvislosti s užíváním těchto webových stránek a nezaručuje jejich bezchybné fungování. Kompletní pravidla a podmínky pro užívání webových stránek naleznete v podmínkách užívání. Jsou-li na stránkách zmiňovány konkrétní finanční produkty, komodity, akcie, forex či opce, vždy a pouze za účelem studia obchodování na finančních trzích. Vydavatel serveru není zodpovědný za konkrétní rozhodnutí jednotlivých uživatelů.
Více info: Zdroje. Podmínky užívání.